Hoş Geldiniz...

Şiir, öykü, fıkra, makale ve deneme içerikli sayfama hoş geldiniz...

18 Temmuz 2011 Pazartesi

Muhacir





Önce göç etti bulutlar
Sus pus oldu omzumdaki mavi küfe
Saçaklarda, Nisanlarda ve gözlerimde
Kalmış olan ilkbahar yanıkları
Dudağımda yarım kaldı sigara
Önce göç etti bulutlar
Bulutlar meğer gözlerinde yuvalanmışlar...


Akşam olacaktı görmeseydik güneşi
Belli ki güneş de türküsünü söyleyecekti
-Öyle ya! Ülkemde bir türküsü var herkesin-
Güneş gözlerine baharı serecekti
Görmeseydik güneşi
Hepimiz inanacaktık bir bahara daha
Güneş, gözlerimizden yağmurları götürmeyecekti...


Gitti güneş ve yağmur
Siyah tülbentli ve sıcacık esmer tenli
Bir kadındır bu şehir
Sense içimdeki hüzün süslü muhacir
Gözlerin içimde Meryem kadar temiz durur
Gözlerin almasaydı güneşi gözlerimden
Ben de ağlayacaktım bir şehir kadar...


Sustu şehir, sustu zaman ve sustu bahar
Gittiler ve sustular; unutuldular
Unutulacaklarını bile bile bir karanlıkta
Hepsi bir gecenin ardına saklandılar
Gözlerin almasaydı güneşi gözlerimden
Ben de gidecektim bu şehir kadar...


Gitmek unutulmak değil sevdiğim
Öyle olsaydı, seni unutmak için
Ben de kendimden gidecektim…



Mevlüt KARA
22 Haziran 2011
Nizip

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder